Пилот-пројекат „2000 дигиталних учионица”: 69 ментора ради са 2000 наставника у 693 основне школе
Вести
Пилот-пројекат „2000 дигиталних учионица”: 69 ментора ради са 2000 наставника у 693 основне школе

Захваљујући пилот-пројекту „2000 дигиталних учионица”, који реализују Министарство просвете, науке и технолошког развоја и Завод за унапређивање образовања и васпитања, од почетка ове школске године у 693 школе у Србији настава се у појединим одељењима првог и петог разреда реализује уз коришћење електронских уџбеника и дигиталних образовних садржаја. Око 2000 учитеља и наставника првог и петог разреда прошло је дводневну обуку за коришћење ових материјала током августа и октобра ове године и исто толико учионица је опремљено потребним средствима за рад. Сваки дигитални наставник је преко школе у којој ради задужио лаптоп рачунар и пројектор – опрему која је обезбеђена у оквиру пројекта, а у школама где је интернет веза слаба, ради се на обезбеђивању адекватне конекције. У великом броју школа овај проблем је већ решен.

У овом тренутку актуелна је реализација менторског рада. Сертификовани водитељи обуке, њих 69, обилазе своје полазнике – учитеље и наставнике који су обучени за коришћење дигиталних материјала. Водитељи, сада ментори, снимају стање на терену и улажу максималне напоре да пруже подршку и олакшају рад наставницима који користе дигиталне материјале.

Највећи број наставника и учитеља без проблема користи дигиталне уџбенике. Преко својих школских управа они су добили кодове, откључали уџбенике и уживају у бенефитима новог начина рада. Кажу да је много лакше и занимљивије на часовима – настава је динамичнија и очигледнија, а ученици мотивисани и заинтересовани. Сви ови наставници користе дигиталне уџбенике на часу, док један број њих, они са највише ентузијазма и енергије, користе могућности портала до краја – отворили су ученицима налоге, формирали своја одељења, шаљу задатке и комуницирају са својим ученицима. Како сами кажу, њихов рад има сасвим нову димензију. Ипак, у овом тренутку немају сви наставници ову могућност, јер нису исти дигитални материјали свих издавача. У зависности од тога за ког издавача су се определили, наставници и ученици користе електронске уџбенике у ПДФ формату, који су обогаћени додатним садржајима у виду аудио и видео записа и додатних задатака, док су поједине издавачке куће отишле корак даље и обезбедиле својим корисницима образовне платформе које укључују и ЛМС – систем за управљање учењем.

Ментори се у свом раду суочавају и са изазовима које треба решити. Неки „дигитални” наставници нису још увек добили кодове. Неки нису успели да се региструју на портале издавачких кућа и откључају уџбенике. У неким школама интернет нема довољну јачину и наставници нису у могућности да користе електронске уџбенике и дигиталне образовне садржаје које су добили од издавача. Постоје случајеви да су наставници, чекајући да се обезбеди адекватна интернет конекција у учионицама у којима раде, изгубили кодове и сада им требају нови,односно копије већ испоручених. Наставници и учитељи који су обуку прошли у другом кругу (октобар) добиће кодове за своје уџбенике најкасније до 25. децембра ове године, чиме се процедура другог круга јавне набавке завршава. Са друге стране, поједини наставници су добили опрему и кодове, иако нису прошли обуку, јер су они који су обуку похађали променили школу у којој су радили приликом обуке или не раде у првом, односно петом разреду. Тим наставницима ментори пружају додатну подршку у коришћењу електронских уџбеника и дигиталних образовних материјала.

Ментори помажу у решавању недоумица, дају упутства наставницима и учитељима, бележе ситуацију на терену, евидентирају предлоге и сугестије наставника и прикупљају информације које ће свакако бити корисне за даљу реализацију активности. Ова фаза пројекта је од великог значаја. Научене лекције ће свакако помоћи у планирању и реализацији наставка дигитализације школа у Србији.

Емина Јеремић Мићовић

сертификовани водитељобуке и амбасадор пилот-пројекта „2000 дигиталних учионица”

Претходна
Следећа
sr Српски језик
X